23 Haziran 2013 Pazar

Bugün benim doğum günüm

google doğum günüm
Ne zamandır yazmıyorum, yazamıyorum malumunuz.. Madem Google bile doğum günümü kutlamış; artık bu özel günün şerefine yazayım dedim.. Hem de tekrar yazmaya başlamak için güzel bir bahane oldu..
Yıllar önce tam da bugün dünyaya ilk gözlerimi açtığımda neler hissettiğimi bilmek isterdim aslında..Dünyaya ilk gözlerini açan bebeklerin hisleri var mıdır, akıllarından neler geçer çok da merak ediyorum.. Acaba "annemin karnında, izole bir ortamda ne güzel yaşayıp gidiyordum, bu dünya denilen yer de neresi böyle?" diye mi düşünürler, yoksa "Uff karanlık bir ortamda dokuz ay on gün beklemekten çok sıkılmıştım, nihayet ışığı gördüm" diye sevinirler mi? Belki bir gün bilim çok gelişir ve bu soruların yanıtını birileri verebilir.. Benim şu anda yaptığım sorgulamanın fantastik kurgudan pek de farkı yok.. İnsan beyni böyledir, kimi zaman imkansız sorulara yanıt bulma arayışına girişir; bir de bakmışsınız ki ortaya karışık bir mizah ve bir de fantastik kurgu  çıkmış.. 
İnsan olmak belki de bu yüzden güzel...

Doğmak, büyümek, hep büyümek, büyümeye çabalamak gibi bir misyonumuz var hayatta.. "Belli bir yaşa geldik artık, yaşam kendi tekrarlarına başladı" diyemiyoruz.. Kaç yaşına gelirsek gelelim hep ilkler oluyor yaşamımızda.. Düşünsenize ilk nefesle başlıyor, ilk ağlama ile devam ediyor. Sonra ilk sözcükler, ilk adımlar, ilk okul, ilk ayrılık, ilk sinemaya gidiş, mesleğe ilk adım, ilk maaş, ilk terfi, ilk işten çıkış, ilk arayış, ilk sonlanış.. Ama bu döngünün sonu yok, yüz yaşımıza gelsek de hayatımızda hep ilkler olacak.. 

İnsan olmak belki de bu yüzden güzel...

Özel günleri pek sevmem.. Örneğin toplu ayin töreni gibi sevgililer gününde herkes birbirine zorlama da olsa çiçek alır, yeni yıllarda istemeye istemeye iş arkadaşımıza hediye vermek zorunda kalırız.. Hep söylerim, aslolan doğum günleridir, yıl dönümleridir.. Çünkü sevdiklerimizin doğum gününü kutlarken ve kulağa bir klişe gibi gelen "iyi ki doğdun!" 
sözlerini söylerken aslında "Sen değerlisin, doğmasaydın yaşamımda eksik bir şeyler kalacaktı, kattığın değerler olmayacaktı" mesajını veririz..

İnsan olmak belki de bu yüzden güzel..

Her sene doğum günümü kimler kutlayacak heyecanına kapılırım.. Hele ki beklediğim birilerinden doğum günümü kutlamayan olursa üzüntüye kapılırım.. İnsan böylesi bir günde ister istemez biraz önemsenmek, biraz şımartılmak istiyor.. Öyle ya, dünyada var olduğumuz ilk günü kutsuyoruz  doğum günlerinde.. Bugün mesela ilk tebriği en çok kullandığım kredi kartımdan aldım.. "İyi ki doğdun" demişler.. Hoş bu tebriğin arkasındaki mesajın "iyi ki doğdun ve iyi ki bizim kredi kartını kullanıyorsun, kullanmaya devam et!" olduğunu bilmeme rağmen yine de hoşlandım.. İnsan doğum günlerinde bilgisayar robotlarından gelen promosyon amaçlı mesajlardan bile hoşlanıyor.. Doğum günleri duygusal ve kırılgan günler çünkü..

İnsan olmak belki de bu yüzden güzel..

Ben de kendi kendime "iyi ki doğmuşum, her şeye rağmen hayat çok güzel!" diyorum ve kendime bir şarkı hediye ederek günün tadını çıkarmaya gidiyorum..

42 yorum :

  1. Nice mutlu yıllar.... Her şey gönlünce olsun.

    YanıtlaSil
  2. Normalinde sizin gibi değerleri bloggerları sessizce takip ederim..Ama öyle duygulu ve içten yazmışsınız ki ve benim için pek değerli olmayan 3 kelime sizin için öyle önemliymiş ki..Biraz olsun mutlu olun diye yorum yazmak istedim.
    'DOĞUM GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN' ----<-@

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, gerçekten de çok mutlu oldum.
      Sevgilerimle:)

      Sil
  3. Bizde klışelikten çıkalım doğum gününüz kutlu olsun :)

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uhLCfF_0jxc#!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, videodaki penguenlerin happy birthday şarkısı da şahaneydi bu arada, çok güldüm:)
      Teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Doğum gününüz kutlu olsun. Nice sağlıklı ve mutlu yıllar dilerim...

    YanıtlaSil
  5. Biraz geciktiğimin farkındayım ama anca online olabildim.
    Nice mutlu senelere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bu saatte bir kutlama gelmesinin güzelliği de bir başka:)

      Sil
  6. Güzel bir paylaşım olmuş .Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Ouvvv. Kutlama için geç kalmadım umarım.
    Doğum gününüz kutlu olsun. Daha nice yıllara, sağlık, başarı ve mutlulukla erişmenizi dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, geç de kalsanız beni mutlu ettiniz:)

      Sil
  8. Gecikmeli bir doğum günü kutlaması olacak ama. İyi ki doğmuşsun:)

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. Evet gitmiş video:) İşin kötüsü hangi şarkıydı hatırlamıyorum :)

      Sil
  10. Şarkının adını buldum galiba: The Beatles - Birthday

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlamıyorum olabilir de, ama iyi ki hatırlattınız yeri gelmişken ekleyeyim bir şarkı:)

      Sil
  11. Budur bu. Arşiv araştırması yapmanıza gerek yok. Videonun linkini Google'da aratın, orada Google'ın veritabanındaki eski sayfalardan dolayı ismi çıkıyor..

    YanıtlaSil
  12. Evet şarkı The Beasty çok güzel

    YanıtlaSil
  13. çok geç okuduk ama yinede nice yıllara www.yozgattacicekci.com

    YanıtlaSil
  14. 2 yıl geçti ama sorun olamz umarım gzel yazı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Our mu hiç, şahane oldu, sayenizde yazıyı tekrar okudum ve duygulandım, teşekkürler :)

      Sil
  15. Bugunde benim dogum gunum ve en deger verdiklerinin kutlamamisi cok koyuyo kimse kutlamadi ya bu kadar yalniz olunmazki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de geç kaldım gerçi ama, oluyor bazen böyle. Bozmayın moralinizi, seneye böyle yapmayacaklar, bu sene biraz unutkanlıkları üzerlerinde :)

      Sil
  16. Yeni tanıdım.Kaç sene olmuş...Herkes bu duyguları yaşar, zira hayattaki ilk günümüz.Ben iyi ki doğdunuz diyorum ve her şeyin hayırlısıyla gönlünüze göre olmasını diliyorum. Sağlıklı, huzurlu ve mutlu nice senelere.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, yenisi de yarın :)
      Sevgiler

      Sil
  17. İyi ki doğdun :)

    YanıtlaSil
  18. benden bir gün sonra doğmuşsunuz :) gerçi yılı bilmiyorum ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıl önemli değil, önemli olan sizden bir gün sonra doğmuş olmam :)

      Sil
  19. Yanıtlar
    1. Doğum gününüzü kimse kutlamadı mı, ben mi bir şey unuttum :)
      Anlamadım :)

      Sil
  20. Bugün benim doğum günüm ve yıl 2019 hala yazınızı okuyan birileri de 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aradan tam 6 sene geçmiş :)

      Nice mutlu yıllara bu arada :)

      Sil
  21. Enfes bir paylaşım olmuş, yıllar sonra okuyanlardanım, ilginçtir ki doğum günüme 2 gün kala böylesine güzel bir esere denk geldim😊
    Doğum gününüz kutlu olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yeni yaşınız kutlu mutlu olsun :=)

      Sil
  22. Bugün benimde doğum günüm 🥺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç oldu ama, nice nice yıllara diyeyim yine de :)

      Sil