24 Kasım 2013 Pazar

Ben eğer bensem, onların sayesinde..

24 kasim

Benim gözümde iki tane kutsal meslek var. Biri insanların hayatını kurtaran doktorluk, diğeri de hayatı çocukken şekillendiren öğretmenlik.. Her ikisini de hakkıyla yapmak için öz veri şart, her ikisinde de mesai kavramı yok, her ikisi de kendini insanlığa adamak demek..
Elbette bilim adamları da önemli, mühendisler de önemli, fırıncılar da önemli, eczacılar da önemli. Mimarlar, avukatlar, terziler, çiftçiler, sanatçılar, gazeteciler, müzisyenler önemsiz demiyorum.
Ama bu saydığım ve sayamadığım meslek gruplarına mensup herkesin yolu bir kez da olsa mutlaka doktora düşüyor.. Ve bu saydığım meslekleri yapanların hepsinin hayatlarında iz bırakan, başarıyla icra ettikleri mesleklere kendilerini yönlendiren birer öğretmenleri vardı.
Kimse bu yüzden alınganlık göstermesin mesleği ile ilgili..

kutsal meslek
Eğer bu gün müziğe ilgi duyuyorsam, bunu kısıtlı imkanlara rağmen bize devlet okulunda piyano çalan, klasik müzik dinlettiren müzik öğretmenime borçluyum.
Eğer bu gün kitap okumayı seviyorsam, bunu ortaokul ve lisede bize dünya klasiklerini okutturan çok sevgili edebiyat öğretmenime borçluyum.
Eğer bu gün biraz yazabiliyorsam, bunu lisedeki kompoziyonlarımın farkına varıp yarışmalarda dereceler almamı sağlayan, beni teşvik eden sevgili edebiyat öğretmenime borçluyum yine.. O güzel sesiyle bize okuduğu şiirler hala kulaklarımda çınladığı için, iyi şiirleri sevmem de O'nun sayesindedir.
Eğer üniversitede hazırlık dersinden muaf olabilmişsem, aradan geçen onca yıla rağmen gittiğim kurs sınavında Upper-Intermediate çıktıysam, bunu kendi imkanlarıyla sınıfa kasetler getirip bize İngilizce dinleten, İngilizce'yi ezbere kaçmadan hafızalarımıza kazıyan lise İngilizce öğretmenime borçluyum.
Eğer bu gün matematiği bu kadar seviyorsam, hayatım boyunca da sevmişsem, bunu daha ortaokuldayken denklemleri bize adeta şiir gibi anlatan sevgili matematik öğretmenime borçluyum.
Eğer bu gün dünyaya eşitlik gözlüğünden bakabiliyorsam; bu gün bunu zengin-fakir, köylü-kentli, kız-erkek, engelli-engelsiz, temiz-pis, çok akıllı-az akıllı, dindar-dinsiz ayrımı yapılmayan, karma bir devlet ilkokuluna gitmiş olmaya ve tabii ki beş sene boyunca bizlere anne şefkati gösteren sevgili ilkokul öğretmenime borçluyum.
Peki ama yok mu aksi sedalar? Var elbette..
 Eğer yakın zamana kadar tarihten hoşlanmadıysam, bu, lisede bize savaşların önemsiz detaylarını ezberlettiren, derse asla ruh katamayan, işini savsaklayan tarih öğretmenim yüzündendir. Belki de O'nun sayesinde sayısalcı oldum, hakkını yememek lazım..
Eğer bu gün bir çöp adam bile çizemiyorsam, resim sanatına bu kadar uzak kalmışsam, resim dersinde çizdiklerimi beğenmediğini acımasızca söyleyen;  hatta bazı arkadaşlarımızın kafasına sırf bu nedenle cetvelle vuran resim öğretmeni yüzündendir.
Bir mühendis olmama rağmen fizik dersine karşı zorlanışım, kendisine “cadı” lakabını taktığımız lisedeki fizik öğretmenim yüzündendir. Talihsizlik bu ya, “korkunç yenge” lakabını taktığımız üniversitedeki fizik öğretmenimizin de hakkını yememem lazım. Fizik dersinin aslında ne kadar da zevkli olduğunu çok sonraları öğrenebildim onlar yüzünden.
Aslında bugün ben neysem, bu halimde hepsinin dokunuşu gizli.. Bunun için diyorum ya, öğretmenlik kutsal bir meslektir diye..
Sevdiğim sevmediğim, hayatımda izler bırakan bütün öğretmenlerin bu özel günlerini yürekten kutlamak istiyorum.

24 kasım 2013
Onlar ki, üniversiteden “öğretmenlik yetkinliği” diploması aldıkları halde, bu diplamalarının yetersiz görülüp, KPSS denilen saçma sınavı geçebilmek için mezuniyetlerinden sonra senelerce dershane kapılarını aşındırmak zorunda kalanlar!
Onlar ki, 350.000 tanesi atama bekliyor.. Mesleklerini yapamadıkları için aç ve sefil yaşıyorlar ..
Onlar ki, atanamadıkları için dershanelerde asgari ücret karşılığında sigortasız çalışanlar..
Onlar ki, “ücretli öğretmenlik” adı altında sömürülenler..
Onlar ki, dün isteklerini duyurmak, insanca ve onurla yaşama haklarını haykırmak için Ankara'da bir gösteri yapmak istediler.  Gaz yediler, tazyikli su sıkıldı üzerlerine ve aralarından 7 kişi yaralandı..
Onlar ki, bazıları paralı özel okulların şımarık öğrencileriyle, dünyanın kendi çocuklarının çevresinde döndüğünü sanan şımarık ve kaprisli velileriyle uğraşmak zorunda olup, mesleki saygınlıklarını yitirenler..
Onlar ki, bir polis memuru kadar maaş alamayan, kıt kanaat geçinme derdine düşüp kendilerini geliştirecek kitaplara bile bütçelerinden pay ayıramayanlar..
Hepsini ama hepsini sevgiyle kucaklıyorum..
İyi ki varsınız sevgili öğretmenlerim, gününüz kutlu olsun..











7 yorum :

  1. Ne kadar güzel bir yazı olmuş. Tebrik ederim. Tarih öğretmenimi hatırladım ruh katamayan gereksiz detay anlatan demişsiniz ya bense Tarih Öğretmenimin konuları anlatırken nasıl tiyatral bir görüntü sergileyip kendini kaptırarak anlattığını hatırladım.
    -Haydi Hocam gidelim savaş çıkmış!... Desek
    -Haydi benim cengaverlerimmm!... Diyecek sanırdım.:)))
    Ve hiç yaşlanmayan sadece yaş alan Fizik Öğretmenim, her sene aynı sekiz ortalı kareli küçük boy deftere aynı cümleleri yazdıran Kimya Öğretmenim, dersinde bolca gülmemize fırsat veren kahkahalarımızı cevre sınıflardan duyuran Felsefe öğretmenim, kocaman kütle halindeki biyoloji kitabının hepsini taşıtmayıp
    -Gerekli sayfaları getirin çocuklar kitap çok ağır...
    Diyen Biyoloji Öğretmenim, Aruz veznini öğretmeye aşırı gayret gösteren Edebiyat Öğretmenim, İngilizce' yi çok sevdirerek öğreten İngilizce Öğretmenim, nev-i şahsına münhasır Coğrafya öğretmenim...
    Nedense ilkokul öğretmenleri daha unutulmuyor diye düşünüyoruz ama kuşkusuz bütün öğretmenlerimizin katkılarını taşıyoruz ömrümüz boyunca...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim, siz de çok güzel anlatmışsınız. Keyifle okudum yorumunuzu:)
      Dediğiniz gibi, hepsinden izler taşıyoruz.. Var olsunlar..

      Sil
  2. http://www.youtube.com/watch?v=sCBOIoZ1c_g

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana arabesk şarkılar göndermeye ısrarla devam ediyorsunuz ama ben bunları hiç ama hiç hiç sevmiyorum:))

      Sil
  3. Bu makalenin başlığına gönderme yapayrum. Gönderdiğim videoların genellikle sözlerini dikkate alın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dürüstçe ifade etmem gerekirse, bu tür şarkıların sözlerini dinlemeye bile tahammülüm yok:) Açıyorum videoyu ve bir iki saniye sonra kapatıyorum, üzgünüm, bende yalan yok:)
      Arabeskin müziği de sözü de maalesef hiç ama hiç ilgimi çekmiyor:))

      Sil
  4. Dediğim gibi, sözlerini ironi olarak alırsanız bir sıkıntı olmaz. :) Yoksa manyak değilim şarkı göndereyim her tarafa :)) Gören de beni damarcı sanacak. :)

    YanıtlaSil