17 Mart 2014 Pazartesi

Kariyer dünyasında postmodern Güzin Abla: Insparkus


Lisedeki hallerimize dönelim mi bir süreliğine? Üniversite seçme dertlerine mesela.

İtiraf ediyorum, lise sona gelene dek hangi mesleği seçeceğimi bilmiyordum. Hayallerim kısa vadeliydi çünkü; önce derslerimde başarı, sonra lise birincisi olmak, nihayetinde iyi bir okulu kazanmak. Hepsini gerçekleştirdim ama ne kadar bilinçsiz bir romantizmmiş yaşadığım? Yıllar sonra tanıştığım Insparkus o zamanlar olsaymış kim bilir şimdi hangi işi yapıyor olacakmışım?

kariyer kocu

Üniversite sınavından iyi bir puan aldığımı öğrendiğimde şaşkın ördek gibi hangi mesleği seçeceğini bilemez hallerde dolanıyordum ortalarda. Annem, benden iyi bir matematik öğretmeni olacağını söylüyordu, babam eczacı olmamı çok istiyordu, bense matematiği çok seviyordum, edebiyatım da hiç fena değildi ve kararsızdım...

 Öyle kazımışlardı ki kafamıza, meslek seçimini derslerdeki başarımıza göre yapmamız gerekir, en kötü olasılıkla moda meslek neyse onu seçmemiz gerekir diye düşünürdük. Yetenekmiş, ilgiymiş kimin umurundaydı ki! Yazar olma düşüncesi belli belirsiz vardı kafamda, zira girdiğim her kompozisyon yarışmasından birincilik ödülü alıyordum. Ama asla bu düşüncemi gündeme getirmedim, zaten getiremezdim de.. Bizim zamanımızda lisede edebiyat bölümünü (şimdiki adı sözel) tembel öğrenciler seçtiği için çok sevsem de edebiyatı, matematikte okumak zorundaydım. Öyle ya, lise birincisi olan bir öğrenciye edebiyat o dönem yakıştırılmıyordu (!) Nitekim, sonuçta o dönemin parlayan yıldızı olan tekstil mühendisliğini tercih ettim arkadaşlarımın da tavsiyesiyle, bildiğiniz gibi son bir senedir de mesleğimi yapmıyorum.

Konu nereden nereye gitti?
Bumerang, Insparkus'un online kariyer koçluğu programını hediye edince, ben de kendime bir test yaptım ve gördüm ki eğer şu anda lisede olsaydım, meslek seçme aşamasında bu yardımı alsaydım ne çok işime yarardı.. İşte bu nedenle liseli bir tanıdığınız ya da çocuğunuz varsa mutlaka Insparkus'u tavsiye edin derim. Gerçi Insparkus sadece meslek seçiminde değil, benim gibi mesleğine ara verip kendisine B planı arayan profesyonellere de hizmet sunuyor. 

kariyer yonlendirme

Insparkus ne fayda sağlıyor?

Vizyon, konum ve plan adındaki üç paketiyle arayış içinde olanlara rehberlik ediyor. Bu aşamalarda özenle hazırlanmış sorulara süre kısıtlaması olmadan yanıtlar veriyorsunuz ve kariyer koçunuz bu yanıtlara göre size bir rapor hazırlıyor.

Boş yere zaman kaybetmeyeyim, biraz daha ayrıntılı anlat diyenleriniz için isterseniz yaşadığım deneyimi biraz daha detaylandırayım:

Insparkus'un vizyon, konum ve plan adı altında üç tane paketi var, ben vizyon paketini tamamladım. Birinci bölüm, “yola hazırlık” kısmıydı, hadi bakalım girdik bir yola dedim kendi kendime ve soruları merak etmeye başladım iyice.

Kariyerini tasarlamaya hazır mısın?” dediler ve beni aldılar sanal yolculuğa. İlk soruları “bu kariyer yolculuğundan beklentin nedir?” konusuydu. Sonrasında kariyer çizgisinde nerede olduğumu sordular, ardından varmak istediğim noktayı hayal ettirdiler bana. Sonrasında “geleceğini ısmarla” adımına geçtim. Ses kaydı dinlettiler, hayal gücümü de kullanarak tasarladığım geleceği önüme serdiler. Aslında bütün soruları burada yazmak da istemiyorum, çünkü içinizde bu deneyimi yaşamak isteyenler varsa sürpriz olsun karşılaşacaklarınız diyorum.

 Sonraki adımda vizyon kolajı yaptırdılar. Sonrasında nasıl bir çalışma ortamında motive olacağımı irdeledik beraber. En son aşama ise kariyer alternatifleriydi. Aslında burada ne anlatsam boş, dedim ya kendiniz deneyimlemelisiniz. Bir uzmanla karşılıklı konuşuyor gibi sıkı bir çalışmaydı desem en güzel özeti yapmış olurum sanırım.

Sonuçta “Bugünkü iş hayatında iş ve hayat iç içe geçmiş durumda” cümlesi ile başlayan, ne istediğim konusundaki kafa karışıklığımı sergileyen ve bir takım yönlendirmeler içeren detaylı bir rapor sundular. Bazen bir bilene danışmak gerekir ya, Insparkus da kariyer adımlarında bir bilen olarak, hem de online olmasına rağmen gayet de iyi hizmet veren bir oluşum diyebilirim.

Bu standart paketlerin haricinde bir de ek koçluk hizmetleri var. Kariyer hedefleriniz konusunda ailenizi nasıl ikna edeceğiniz konusundan tutun da kariyer hedefinizi yöneticinize nasıl anlatacağınız konusuna kadar iş hayatında takıldığınız bir çok noktada uzman kariyer koçları yardımınıza koşuyor.

Sözün özü şudur: Kariyer konusunda uzman, size bilimsel anlamda yönlendirme yapacak postmodern bir Güzin Abla'dan tavsiye almak isterseniz, bence değerlendirin bu fırsatı !

Buradan Insparkus'a ücretsiz üye olarak bu güzel hizmetleri yakından tanıyarak başlayabilirsiniz mesela, mutlaka size ya da yakınlarınıza faydası olacaktır.



Başarıyla kalın..


5 yorum :

  1. Denediğinizde yorumlarınızı paylaşırsınız:)

    YanıtlaSil
  2. evde yazar çok teşekür ederim. Bende şuan lise öğrencisi olarak hedeflerime tam olarak karar vermedim. Daha doğrusu veremedim. Bu konuda sıkıntı çekmemek için bu olanağı bir değerlenmem benim ve hayatım için etkili olacaktır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım faydasını görürsünüz, başarılar:)

      Sil