26 Ağustos 2014 Salı

Bir düşbazın evi ve kahvaltı sofrası...

Sabah erkenden kalkmışım yine.. Bahçeye bakan salon kapısını sonuna kadar açıyorum, içeriye mis gibi çiçek kokuları doluyor. Çayın altını yakıyorum, koyuyorum hafiften bir müzik. Seçmiyorum müziği, akşamdan kalan Pera Klasikleri var cd-çalar'da, biliyorum...



Bahçeye bakan mutfak balkonundaki bambu masayı hazırlamaya başlıyorum. Topladığım vişnelerden yaptığım vişne reçelini, kızılcıklardan yaptığım kızılcık marmelatını, kayısılardan yaptığım kayısı reçelini koyuyorum süslü seramik tabaklarıma.
Ege köylülerinin kendi çizdikleri kalamata zeytinleri diziyorum sonra cam bir tabağa.. Bahçemden ellerimle topladığım taze domateslerin üzerine yine kendi topladığım taze kekiklerden ilave ediyorum ve elbette ki sızma zeytinyağı ile şenlendiriyorum bu cezbedici tabağı..


Körpecik çıtır biberleri de koyuyorum minik camdan bir tabağa.. Kaynamakta olan çaydan yayılan nefis bargamot kokusu geliyor burnuma, gidip demliyorum çayımı.. Artık ekmekleri kızartabilirim diye düşünüyorum. Gerçek köy ekmeğinin kızarmaya başladığında etrafa yaydığı koku resmen iştahımı daha da artırıyor.




Masaya şöyle bir bakıyorum ve Cemal Süreya geliyor yine aklıma:

Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem, ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı

diyor, her zaman der zaten.. Sonra gülümsüyorum kendi kendime, Edip Cansever'den de bir dize aşırıyorum çünkü:

“...Masa da masaymış ha, bana mısın demedi bu kadar yüke...”


Sevdiklerimi uyandırıp neşeli bir kahvaltıya başlayacağım az sonra. Kahvaltı bitince kaldığım yerden devam edeceğim kitabımı yazmaya. İşe gitme derdim yok nasıl olsa, ohh keyif işte böyle bir şey..

Bir düşbazım ben; huzurlu ve mutlu imgelerin peşinden giden, aynı görüntüleri senelerce hiç bıkmadan ve hiç yorulmadan hayalinde canlandıran iflah olmaz bir düşbazım..
Seviyorum bu hallerimi, beynimin içinde ikinci bir dünya olmasını, “paralel dünyalar”da uçarak dolanmayı çok ama çok seviyorum.





Bahçeden bir erik aşırıp kaldığım yerden devam ediyorum hayata..

Herkese kahvaltı mutluluğunda kocaman bir “Günayyyydınnn!” diyesim geliyor bu sabah..

29 yorum :

  1. GÜNAYDINNNNN :)
    Yine döktürmüşsünüz içim açıldı.İyi ki varsınız,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzla siz de benim içimi açtınız, sevgiler benden :)

      Sil
  2. Merhabaaa.. Yazınızı okurken oraya geldim sanki ve bittiğinde çok güzel bi düşten uyandırılmış gibi hissettim.. ve bu anlık mutluluğun karşılığı olarak ben de size bi GÜNAYDIN demek istedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşler bahçeme hoş geldiniz, ne iyi ettiniz de geldiniz :)

      Sil
  3. öncelikle sizde GÜNAYDIN :) yazınızı çok begendim başarılar :)

    YanıtlaSil
  4. Bu tasvirlerle, kahvaltı yapmış olmama rağmen acıktım. :)) Çok nefis geliyor kulağa.. :))) Gününüz aydın olsun, biraz da serin.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahvaltı mutluluktur, ikinci kahvaltı neden olmasın ki :)
      Sevgiler..

      Sil
  5. Çok güzel olmuş. Kokuları duydum, tadları aldım resmen. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun o halde, kahvaltı mutluluğunuz hiç eksik olmasın :)

      Sil
  6. Okumakta biraz geç kalmış olsam da günün öğle vakti bile insanı hayal ettiren bir yazı, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş bu ya, saat falan tanımıyor işte, her daim alıp götürüyor insanı :)

      Sil
  7. Bir kahvaltı ancak böyle anlatılır :D Kahvaltı gerçekten mutlulukla alakası olan bir şey. :) Saat 3 te okuduğum için günaydında diyemiyorum. Emeğine sağlık efendim . Keyifle okudum. Birde sabahleyin müzik koyunca ev halkından tepki alıyorum ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahvaltı müziksiz olmaz elbette, ev halkının hepsinin ruhunu okşayacak müzikler denedin mi acaba :)

      Sil
  8. harika bir düş... çok tatlı... kahvaltıya katılmayı hayal ettik bizde :)
    günün aydın olsun, neşeli, olsun, düşlü olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel oldu; aynı düşü değişik zamanlarda ayrı ayrı duyumsadık. Bütün günlerimiz böyle olsun :)

      Sil
  9. ne güzel hayal kahvaltiya ben de katılsam :))

    YanıtlaSil
  10. çayları koyun tüm blog yazarları birlikte geliyoruz

    YanıtlaSil
  11. Hafta içi okuyunca bir serinlik geldi. Bana hazırlayan biri olur mu? ;)

    YanıtlaSil
  12. Şöyle güzel bir Pazar kahvaltısı yapmalı bu haftasonu diye düşünüp, bu keyfi nasıl katlayabilirim diye bakınırken rastladım yazınıza. O kadar güzel betimlemişsiniz ki, alıp götürdünüz beni oraya; daha Pazar'a var ama, şimdiden bir huzur bir mutluluk sardı bile beni :) Düşünüze sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesajınızı görmemişim, dolayısıyla geç yanıtladım ama eminim ki güzle bir pazar kahvaltısı geçmiştir aradan:)

      Sil
  13. 'Günaydın!' diyesim geldi bu saatte...

    YanıtlaSil