21 Aralık 2015 Pazartesi

Sigarayı bırakınca bunların olduğunu kimse size söylemedi!


Zaman ne çabuk geçiyor. Bugün sigarayı bırakışımın ikinci yıldönümünü kutluyorum. Mütevazı olamayacağım, aferin bana...

Merak etmeyin sıkıcı bir yazı olmayacak. Yani “sigarayı bırakınca ciğerler şöyle temizlenir, kalp krizine yakalanma oranı şöyle düşer!” gibi uzmanlık gerektiren, biraz da okumaktan bıktığımız konulara değinmeyeceğim bu yazıda. Kendimce çıkarımlarım var, onları anlatacağım! Dediğim gibi oldukça özel deneyimler bunlar; kişisel gelişim hap'ları gibi değerlendirmemenizi önemle rica ederim...

Görsel, interiorsbystudiom.com sitesinden alıntıdır.

Gelelim sigarayı bırakmanın entrikasal düzlemdeki faydalarına!

1- Kıskanç arkadaşlarınız kimlermiş, sigarayı bırakırken öğrenirsiniz!

Sigarayı bırakacağım” deyince Yok canım sen beceremezsin, en fazla on gün zaman tanıyorum, kesin yine başlarsın!” diyenleri, ya da “Yaa çok kilo alırsın, sonra da veremezsin, boşver bırakma!” diyenleri yazın bir kenara. Kendince en iyi çözümü sunanları da unutmayın bu arada, “Niye bırakıyorsun ki, günde 5 tane iç!” derler mesela. O beşin yarın 10, 15 olacağını adları gibi biliyorlardır üstelik.
Aslında kendileri defalarca gizli gizli deneyip sigarayı bırakamamışlardır ve sizin başarmanızı istemezler, çünkü kıskanıyorlardır. Sigara içerken en yakınınızda yer alan bu kişiler gerçekten dostunuz muydu acaba? Sigarayı bırakmasaydınız bunu asla bilemeyecektiniz! Sizin iyiliğinizi istemeyen kişi hiç dostunuz olabilir mi? “Senin evine de gelinmez artık!” diye tehdit bile savurur onlar, aldırmayın; zaten gelmemeleri ruh sağlığınıza olumlu etki yapacaktır hiç üzülmeyin!

Görsel, artcaffeine.imobileappsys.com sitesinden alıntıdır.

2- Sigarayı bıraktığınızı çekemezler, kilo almışsın derler!

İnsanların dış görünüşlerini gündeme getirmenin ayıp olduğunu düşünerek ve bu konuyu gerçekten de önemsemeyerek, hayatı boyunca balık etli olduğu halde kilosu hakkında en ufak bir yorum yapmadığınız ve kendisini dost bildiğiniz en yakın(!) arkadaşınız “7-8 kilo almışsındır rahat! Ay şekerim, sen de artık benim bedenimdesin, napıcaksın alışacağız kiloya!” diye size güya yakınlık gösterdiği anda oradan uzaklaşın derim ben. O kadından size arkadaş olmaz, bütün bağları kesmekte fayda var! Sigarayı bırakmasaydınız satır aralarına sokuşturduğu sübliminal mesajlarla kimbilir sizi ne kadar yaraladığını da fark edemeyecektiniz! Tehlikelidir zehir dilli hatun kişiler! Ah sigarayı bırakmak, sen nelere kadirsin! Hem ciğerleri hem de ruhu temizliyorsun!

3- Sigarayı bıraktığınızda benciller su yüzüne çıkar!

Sigara içebilir miyim?” diye hayatta sormazlar. Yeni bıraktığınızı bile bile, belki de inadına yakarlar yanınızda, bununla da kalmayıp dumanını yüzünüze, mis gibi kokan saçlarınıza doğru üfürürler! Hava güzel olsa da camı açmazlar mesela! Sigara onların hakkıdır, siz de onlara uymak zorundasınızdır! 
Bu kişiler bencildir işte, hep kendilerini düşünürler, arkadaşlıkları da göstermeliktir, kaçılası insanlardır bu gruptakiler! Sigarayı bırakmasaydınız nereden bilecektiniz bu durumu?
İnsanın aklına içeriği çok alakalı olmasa da bir şarkı geliyor:

“...Tanı bunları, tanı da büyü Adiloş Bebe!...”

Görsel, nytimes.com sitesinden alıntıdır.

4- Sigarayı bırakınca daha az dedikodu yaparsınız!

İş yerlerinde “sigara molası verelim” diye gidilen çay ocakları ve mutfaklar gıybet yuvalarıdır. Dumanaltı dedikodu ortamlarından uzak kalarak hem ciğerleriniz, hem de kalbiniz temiz kalmış olur. Sigarayı bırakmasaydınız entrika bataklığında kokuşacaktınız!!

5- Yere izmarit atanlar avamdır, siz ise kendinizi üstün görebilirsiniz!

Biliyorum, sigara içerken siz asla böyle bir şey yapmazdınız! Gerekirse izmariti -afedersiniz- tükürüğünüzle söndürüp selpak mendile sararak, çöp kutusu buluncaya dek cebinizde gezdirdiğiniz bile olmuştu! Ama bakın işte, entel olduğunu cümle aleme göstermek için kılıktan kılığa giren tatlısu bilmişi arkadaşınız, simsiyah ojeli orta parmağının tek hareketiyle izmariti yere ne de güzel savuruyor! İğrenç ötesi bir hareket değil de nedir bu! İşte bu insan avamdır, Greenpeace'e verdiği imzayı feysbuk'unda yayınlaması sadece gösteriştir, kaçılası kişiliktir. Sigarayı bırakmasaydınız bunu nasıl fark edecektiniz?


6- Sigarayı bırakınca bir filmi / oyunu daha özgün yorumlarsınız!
Sigarayı bırakınca tiyatroda/sinemada perde arasında dışarıya çıkmanıza gerek kalmaz; dolayısıyla da soğukta ellerini ovuştura ovuştura sigarasını içen ve bu arada oyunun/ filmin kritiğini yapan sosyal ortamlardan uzak kalırsınız. Ama bu kötü bir şey değil, bilakis çok da iyi bir şeydir bu durum. 
 Sigara içerken yapılan “Abi yaa, bence katil perdenin arkasında saklanan o hizmetçi; iyi de ne biçim senaryo bu, ben hemen anladım!” gibi yorumlardan uzak kaldığınız için, ikinci perdeye ön yargıyla bakmayacaksınız. Bu sayede de katil hizmetçiymiş diye düşünmeyecek, geniş açıdan değerlendirmelerde bulunacak, katilin aslında intihar ettiğini ve kendine katil süsü verdiğini; dolayısıyla ortada aslında katil olmadığını, o perdenin arkasındaki hizmetçinin sadece camları sildiğini hemen şıp diye anlayıvereceksiniz! Bakın işte gördünüz mü, sigarayı bırakmasaydınız oyuna verdiğiniz para çöpe gidecekti!

Görsel, aristonorganic.wordpress.com'dan alıntıdır.

7- Sigarayı bırakarak diş doktorunuzdan intikam alabilirsiniz!

Benim en sevdiğim sonuçlardan biri de bu: İşaret parmağını gözünüze soka soka sallayan ve
Sigara içmeye devam edersen tedavini yarıda keserim, bütün dişlerin dökülür!” diyen aslında iyi niyetli ama korkunç kamu spotu gibi konuşarak sizi köşeye sıkıştıran diş doktoruna göğsünüzü gere gere gidip diş temizliği yaptırabilirsiniz. Sigarayı bırakmasaydınız bu kadar tatmin edici intikam alma duygusunu nerede yaşayabilirdiniz ki!

8- Sigarayı bırakınca iş bulursunuz!

Biraz zaman alacak ama, cv'nizde “sigara kullanmıyor” olarak güncelleme yapmak zorundasınız.. Bu güncellemeyi yaparken bir de iş ilanlarına göz atasınız gelir. O da ne, hayalinizdeki iş sizi bekliyordur!
 İlahi sürahi, “sigara içiyor” yazan bir cv'yi kim ister ki zaten bu devirde? Saat başı sigara molası veren, ikide bir de bronşit olup rapor alan bir çalışanı kim ister allasen?

Görsel, thegardenglove.com'dan alıntıdır.

9- Bunları söylemiyorum bile!
Salatalığın tadı bambaşkaymış, sabah kalkınca insanın ağzında metalik paslı tat olması çok saçmaymış, saçları savurunca yayılan şampuan kokusu harikaymış, ağzı sigara kokan arkadaştan çaktırmadan uzaklaşmak gerekirmiş, insanın saçları kırılmadan uzayabiliyormuş, eskiden gözde büyüyen mesafeler aslında pır pır kanatlanarak yürünebiliyormuş, tırnakların ve dişlerin doğal rengi sarı değilmiş, insan cildi aslen soluk değilmiş, el ve ayaklar aslında öyle çok acayip üşümezmiş, hasta olursam diye yaşanan suçluluk duygusu ne gereksizmiş, günde bir paket sigaraya verilen para ayda 300 liraymış ve bu ne büyük bir paraymış, klişe olacak belki ama sigarayı bırakmak gerçekten de hiç ama hiç zor değilmiş... Yani özetle sigara içmemek ne kadar güzel bir şeymiş demiyorum bile...

Sağlıklı günler dilerim efenim; hayatımdaki tek duman, pastanın üzerindeki  mumları üflediğim için olsun...


Not: Bu şeyi nasıl bıraktığımı merak ediyorsanız, buradaki yazıma bakabilirsiniz.



50 yorum :

  1. Çikolatanın tadı bambaşkaymış asıl yaaa :D Ben de 3 yılı doldurdum sigarasız. Aferin walla bize. Tek olumsuz yanı kilo almam oldu benim de. Kilo verilir de sağlık ha deyince geri kazanılmıyor bu nedenle iyi ki de bırakmışız eferim bize :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için en farklı tat salatalık oldu, ne kadar değişikmiş:)
      Kilo verilir tabi ya, yıldızı pekiyi her ikimize de :)

      Sil
  2. Ben daha bir haftami doldurdum bırakalı :( ve şuan sigara muhabbeti dürttü galiba...hücrelerim her şeyim kalk gittt bir tanecik al ne olacak bir tanecik bir tane bir bi b...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette almayacaksınız, su içip temiz havaya çıkın bence, geçecektir...

      Sil
  3. Ayyy çok şükür hiç aramıyorum artık. Bir musibet bin nasihatten hayırlıymış.
    Yeniden hastalanmak hiç istemiyorum. Darısı herkesin başına.
    Ve daha nice yıllara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet siz de benden kısa süre sonra bırakmıştınız anımsıyorum, nice dumansız yıllarımız olsun:)

      Sil
  4. Yazı harika, kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Evde yazar ben ne zamandır işten ayrılış hikayenizi bekliyorum. :(( Sizse hiç bahsetmiyorsunuz. Ne yalan söyleyeyim çok merak ediyorum. Sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Anlatabilir miyim bilemiyorum, zor böyle şeyleri yazmak, bakalım belki biraz daha zaman geçince..
      Sevgiler...

      Sil
  6. bir türlü bırakamadım bu zamana kadar, sayısız denemelerim oldu aslında, en uzunu 3 aydı. Gene bir bırakma isteği uyandırdın bende:) Özellikle saçlarımın mis kokusu ne güzeldi ya:) Darısı başıma olsun mu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki ben bırakırken, 2 yıl önce siz de bırakmıştınız... Neyse geçmiş geçmişte kalmış, haydi yeniden bırakın o zaman, sevgilerimle:)

      Sil
  7. Mükemmel bir yazı, sadece bundan bahsetmiyorum he. Sigarayı bırakmak etiketine sahip yazıları açtım ve 21 Aralık 2013 ile başlayan macerana ortak oldum. Çok yalın çok bizden çok abartısız çok içten bir bırakma hikayesi gördü gözlerim. Benim gibi bırakma özürlüsü kişilere ilham kaynağı oluyorsun ve yıllar geçtikçe de olacaksın. Ben aşağıdaki linkteki etikete sahip bütün yazıları baştan okuyacağım ve bu Ramazan ayında bırakacağım İnşallah.

    Teşekkürler.

    http://evdeyazar.blogspot.com.tr/search/label/S%C4%B0GARAYI%20BIRAKMAK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Size faydalı olabildimse ne mutlu bana, karar verdiğinize göre zaten en önemli adımı atmışsınız bile, gerisi de gelecektir, selamlar.

      Sil
  8. yazılarını tekrar tekrar okudum ve hemen şimdi koşa koşa nikotin sakızı almaya gidiyorum:) Toplum sağlığı sigara bırakma merkezinden yardım alayım dedim taaa mayıs sonuna gün verdiler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de hiçvakit kaybetmeyin:)
      Bence o merkeze hiç ihtiyacınız yok, size bütün pozitif enerjimi gönderiyorum, takıldığınızda ben hep buradayım, ki ona da ihtiyacınız olmayacak göreceksiniz, sevgiler :)

      Sil
  9. ilk sakızım yanağımda duruyor şu an hadi bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahanesiniz, oldu bu iş:) Bol su, bol dinlenme ve stres yok. Mümkünse size tavsiyem haber kanallarını açmadan film falan izlemeniz.
      Gelişmeleri merakla bekliyorum, sevgiler :)

      Sil
  10. Sigarayi biraktim bamya yiyom tadi bamyaya benziyormus onu anladim sigaradan once bambiş ti simdi bamya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan sigarayı bırakmak, tebrikler :)

      Sil
  11. Sigarayı bende brakmak istiyorum ama başaramıyorum bir türlü cebimde sigara paketi var atamıyorumda :(

    YanıtlaSil
  12. Sigarayı bıraktım.31 Aralık 2017 de birakcaklara tavsiyem kafada bitirin sevdiklerinizi düşünün ilk haftayı atlatinca sakın bir tane bile olsa içmeyi nefes almanın ne kadar guzel olduğunu hissetmemiz dileklerimle. İNŞAALLAH herkes bırakır. Bırakmak için geç değil ilk seferde birakamasaniz bile bıkmadan deneyin.
    Ayrıca yazınız harikulade teşekkürler... Dumansız hayatınızda sağlıklı mutlu ve huzurlu bir yaşam diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamd olsun 11 ay oldu herkes bırakır sigarayı yeterki bırakmak için adım atsinlar. Tekrar tekrar denesinler. Birgün bırakacaklar. Kendinize güvenin inanın... Herkese sağlıklı nefesler dilerim.

      Sil
  13. hoppala 4. gunum ne zormus arkadas 7 yildir iciyorum bunu suan yak birtane bu iskence cekilmez diyor birtarafim diger tarafim cektigin eziyetlere bak bu ne nalet bir maddeymis sundan bir kurtulayim birdaha icmicem asla diyorsun dayanmak zor gercekten ama dusununce zaman lehimize ne kadar icmessem.o kadar az zorlanicam hak yemiyelim bazen kriz geliyor o anda kimseye catmamak lazim sinirlenirsen icersin mutlaka

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu mesajı biraz geç yanıtladığıma göre siz çoktan bırakmış olmalısınız:)

      Sil
  14. 25 yıllık iciciyim hemde öyle böyle içiçi değil
    Günde iki paketin banamisin olmadığı
    Düşünebiliyormusunuz iki paket
    Ama ne yazık ki bu kadar uzun zamandır ictigime hiç acimadim
    Parasını el aldı
    Dumanı nı yel aldı
    Bi anlık kararla kendime bir şekil vermem lazım diyerekten .
    Anlık bir kararla vucudumuzu esir almış olan dumanı bi anda sildim hayatımdan .
    Önce bi duman çekerken o duman nereye gidiyor .
    O çekilen duman hangi organları ziyaret ediyor.
    Zarar verecek olan bir komşunun ziyaretini istermisin.
    Vücudumuzda bulunan organlarimizda birer komşu
    Komşu komşunun suyuna vitaminine havasına sahip olması lazım
    O yüzden kötü komşu ile 25 sene nasıl bir hayat yaşadığımı
    Önce dilim söylüyordu onemsemedim
    Sonra dislerim onemsemedim
    Girtlagim bağırıyor du ne olur devam etme konuşmamız bitecek diyor du onemsemedim
    Damarlarim kalbim ak cigerlerim bobreklerim daha önemlisi KALP
    Ya beynimin anlatilanlari anlamıyor olmasına ne demeli.
    Kalp krizi geçirdim
    Alzaymir oldum
    İhtiyarladim gücüm kesildi
    Yardıma muhtaç kaldım
    Ama en yakın dost yada kardeşim bildiklerim bu lafı söylediler
    SEN DAHA OLMEDİNNMİ.
    A.ERDOGAN

    YanıtlaSil
  15. Çok şükür bende 1 haftaa oldu bırakalı ALLAH herkese nasip etsin şu zıkkımı bırakabilmeyi

    YanıtlaSil
  16. Gerçekten her yerde yazanlardan çok farklı şeyler yazmışsınız. Zevkle okudum. Bırakmayı düşünüyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. Arkadaşlar bende bıraktım 20 yıllık iciciyim amcam öldü baypas oldu sigaradan bende bıraktım bir ay oldu fakat şimdi çok öksürük var geçmiyor niye alnamadim

    YanıtlaSil
  18. Ben dahil 3 kişi altta linkini vereceğim video sayesinde bıraktı. Dunyada' da sanirim 40 milyon kişiye bırakmış. Günde 1.5-2 paket içerken , hatta su verdigim linkteki 1 saat videoyu izlerken bile 6 tane sigara içen ben, bir haftadır içmiyorum. Son sigaramı video biterken içtim. Aslinda 2-3 sene önce birakabilirdim,o zamanlar inanmadım videoya/yonteme izlemedim. https://youtu.be/f7AWOW1-nDQ

    YanıtlaSil
  19. Sigarayi birakali iki hafta oluyor. Hic aklima bile gelmiyor birakicam dedim ve biraktim zor degil. Is yeri molalari yuzunden bikac kere vazgectim ama molalara cikmayinca kolay oldu . Mutluyum 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrikler, en zor dönemi atlatmışsınız bile :)

      Sil
  20. Ben de bir ay ı doldurdum gercekten uyanmak cok guzel ve sade soda nin tadi aslinda tatliymis o kadar hosuma gittiki 😂

    YanıtlaSil
  21. Bende birdaha içmicem dedim ve o an sigarayı bıraktım birdahada içmedim hiç zorlanmadım bi hafta oldu hiç aklıma bile gelmio gün içinde

    YanıtlaSil
  22. nefes aldığınızı hissediyorsunuz

    YanıtlaSil
  23. 3 hafta oldu ama daha iii i etkisini göremedim bulantı şiddetli baş agrısı anksiyete artışı. Ne zaman sigara bırakmanın iii bir yönünü görebilecem dersiniz

    YanıtlaSil
  24. 3gundur sigara içmiyorum ama dış etlerim kızardı neden oluyor bilmiyorum bilen varmi acaba

    YanıtlaSil
  25. Bense tam beş yıldır uğraşıyorum bu meretle icmemek için 6 ayda 1 tane 1 yılda bi tane illaki iciyorum bi mutsuzluk hali gelip çöküyo bırakırken yaşadığim sıkıntılar geliyo aklima dahada icesim geliyo nedense ve iciyorum 1 tane sonra bi pişmanlık yine icmiyorum tabi ama ne zaman hıc içmiycem bende çok merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeniden deneyin, çabanız mutlaka sonuç verecektir. Bırakmak o kadar da zor değil, aslında biraz da biz gözümüzde büyütüyoruz :)

      Sil
  26. Bende yaklaşık 5 ay olacak bırakalı.23 yıl sigara kullandım
    .yazık çok yazık ettim kendime.çocuklarıma evime parama.ve 39 yaşına girdim fakat gençleştim
    Yüzüme renk geldi .sigara dünyanın en kötü madde bağımlılıklarından biri.hiç te hafife alıncak tarafı yok.tuzak yani.bırakmak istiyorum filmi izleyerek bıraktım.film çook etkili.tavsiye ederim.izleyince bırakmak isteyen bırakıyor.fakat hala arada canım niye sigara istiyor onu çözemedim.hemen su içiyorum o zaman.Allah birdaha sigaraya yaklaştırmasın inşallah

    YanıtlaSil
  27. Ictimde Ne geçti sanki elime
    Dert girdi her bir yerime
    Değmesin bir daha artık elime
    Bacakları aldılar bir gece..

    Sevdiklerim muhabbetime gelir di her gece
    Bazen güldük bazen bogulduk huzune
    Bir gece ansızın indi ter bedene
    Dostlarıma anlatamadım artık
    Kestiler boğaz'ın nefesini

    Derman olsun dostlarım bekledim
    Nefes almak ne zormuş anladım
    Bir makinede soluk alıyorum
    Vücut bana demedi olmuşum astım

    Icmeyin içmeyin içmeyin

    YanıtlaSil
  28. Bende bırakalı bir ay oldu.çok şükür.bırakılıyormuş aslında biz büyütmüşüz meğer.müthiş bir keyif duydum gerçekten.anlatılamaz bir özgüver.yirmi yıl içtim bu arada yirmi yılım daha varmı bilmem ama bu pislik yüzünden hastalanıp muhtaç hale düştüğümü düşünmesi bile ürküttü.34 yaşındayım.cünlenize nasib olsun.

    YanıtlaSil
  29. Merhaba bende sigarayı brakali 8 ay oldu ama grtlagimda yanmalar ve ağrılar var

    YanıtlaSil
  30. Bir aydır içmiyorum; sigara içmek hapishanede yaşamak gibi bir şey imiş... sadece insan biraz bocalıyor ama olsun... 21 yaşımda başlamıştım 38 imde bırakmış oldum... gençliğimi yaşayamamışım desem mesele yi özetlemiş oluruz... Yazık etmişiz kendimize ... Şimdi tek avuntum ; ZARARIN NERESİNDEN DÖNERSEK O KÂR... içtiğim yıllara çok üzülüyorum....

    YanıtlaSil
  31. Yüksel KAYA

    Bugün tam 1 ay oldu içmeyeli. 1 fırt bile içmeyeceğim. Özgürüm artık. Esaret bitti. Biilfiil 37 sene içtim. Hiç bir yararını görmedim. Sigara içmek bir uyuşturucu bağımlılığıdır ! Ben artık özgürlüğümün tadını çıkarıyorum. Hayatım sigaraya bağlı değil. Bu özgürlük çok güzel bir duygu. Emre ÜSTÜNUÇAR ın Bırakmak istiyorum filmini tavsiye ederim, bırakmak isteyen herkese. Aşırı bağımlı olup, 2 paket civarı içen herkese ekstra olarak 171 sigarayı bırakma hattını aramalarını ve CHAMPİX adlı ilacı kullanmalarını öneririm. Sigara içenler nefes almıyorlar, tat almıyorlar, koku almıyorlar bunu bilmeliler, ne demek istediğimi bırakınca kendileri anlayacaklar. Dumansız hayata merhaba demek çok kolay, isteyin, kendinize güvenin ve karar verin yeter. Gerisi hikaye:)

    YanıtlaSil
  32. Kesinlikle doğru tespit :)

    YanıtlaSil
  33. Sigarayı bıraktım 7 8 ay dis eti kanaması yaşadım sonra ömrümde tedavi amaçlı ilk defa dis hekimine gittim nedeni ise artık dislerim sallanmaya başlamıştı 3 aydır tedavi görüyorum kanamalar azaldı fakat dişlerimin sağlanması arttı bendeki net olay bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorum için. Ben de sigarayı bıraktıktan sonra aynı şekilde diş eti tedavisi gördüm. Sigara ne kadar yıpratıyor insanı ...

      Sil