26 Şubat 2016 Cuma

3 sene bekledikten sonra!

Dün akşam saat 20:30 gibi cep telefonumda bilmediğim bir numara, açtım; “Marmara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'nden arıyorum” dedi genç kadın sesi. “Sıranız gelmiş haber vereyim, yarın saat 12:45'de gelebilir misiniz” diye devam etti. “ Evet” dedim, “Hatırlıyorum; 2012'nin sonu ya da 2013'ün başıydı size başvurduğumda!” “Haklısınız” dedi ses, “randevuya gelmezseniz cezalı duruma düşersiniz, tekrar randevu alıp bu kadar daha beklemek zorunda kalırsınız, yazık olur, bence gelin” dedi. “Tamam” dedim, “nereye geleceğim?” diye sordum. Allahtan duymuştum bir arkadaştan, Diş Hekimliği Fakültesi'nin Nişantaşı'ndan Maltepe'ye taşındığını. Yoksa maazallah cezalı duruma düşecek, 3 sene sonra hak ettiğim (!) tedavi şansını kaçıracaktım. “Kadıköy'den metroya binin, Küçükyalı'da inin, 2 no'lu yönden çıkınca 19H veya KM41 otobüslerine binin, ya da taksiyle 7-8 TL yazar, çok yakın” dedi telefondaki ses. “Aman sakın geç kalmayın!” diye de ekledi, itaat ederek “tamam, geç kalmayacağım” dedim. Ne deseydim?

Şimdi bunun üzerine ne yazmalı bilemiyorum, 3 sene sonra sıramın gelmesini mi anlatayım, yoksa bir gece önceden hem de akşam vakti aranıp “yarın geliyosan geliyosun, gelmiyosan keyfin bilir aga!” anlamına gelen emrivakiyi mi anlatayım! Devlet dişini bedava tedavi edecek, iki elin kanda da olsa emre itaat etmen gerekir bre gafil! Ben de yani sineğin yağını çıkartıyorum, teşekkür edeceğim yerde nelere bakıyorum, yuh bana, kadir kıymet bilmez hallerime yuh olsun!

Yıllar önce, yani 2012 ya da 2013'de anımsamıyorum, iyi bir periodontolog bulmak için az mı uğraşmıştım. En sonunda özel bir üniversitenin sağlık kurumundan çok ticarethaneye dönüştürdükleri über lüks hastahanesine zor atmıştım kapağı. Öncesindeki maceram ise içler acısı trajikomiklikte. Hatırlıyorum da Marmara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'ni arayıp 15 gün sonrasına ilk randevuyu aldığımda “bir de senelerce sıra gelmez diyorlardı, ne kadar şanslıyım” diye kendi kendime sevinmiştim. Meğer ilk randevu bir aldatmacaymış! Filmini çekip eline tedavi planını tutuşturup, yıllar sonra gelecek sıranı yazıyorlarmış kara kaplı defterlerine! Ne kadar okusan da yazsan da cahillik çektiğin alanlar var mutlaka, ya da yumuşatıp “iyiniyet” mi desem... Tam bir cehaletle ilk muayenemi aynı gün olup tedavi planını elime tutuşturduklarında, çıkmış periodontolojinin kapısında bütün saflığımla beklemeye başlamıştım. O halim aklıma geliyor da hâlâ gülüyorum. Yaklaşık yarım saat bekledikten sonra her bekleme kuyruğunda olduğu gibi bir sosyalleşme yaşanmış, benim o gün randevu aldığımı duyan deneyimli bir hasta “Siz niye burada bekliyorsunuz ki, onlar sizi ararlar; ben mesela 4 sene önce başvurmuştum, sıram yeni geldi” demişti. Kendimi o anki kadar saf, cahil ve aptal hissettiğim başka bir ânım var mı diye düşünüyorum da, sanırım yok; gerçekten yok!

12:45 randevusu için 10'da çıksam evden olur mu acaba diye plan yapmaya başladım dünden. Söz verdiğim işlerin hepsini iptal ettim, sabah kalktığımda hiçbir rutinimi yapmadan direkt hazırlanmaya başladım. Saat 9 gibi telefonum çaldı. “Hatırlıyor musunuz, dün akşam sizi aramıştım, ben Diş Hekimliği Fakültesi'nden...” diye söze başladığında “nasıl unuturum, kaydettim sizi!” dedim. “Sizin randevunuzu 14:45'e alabilir miyiz?” dedi. “Olmaz” dedim,” bütün organizasyonumu 12:45'e göre ayarladım” diye belirttim. “Bir teknik arıza oldu da, mağdur olursunuz, o bakımdan” dedi. “O zaman pazartesi olsun” dedim, pazartesi 10:45 için randevulaştık. Kamera şakası gibi ama gerçek! En azından takip sistemleri iyi çalışıyor diye sevinesi geliyor insanın! Helal olsun, 3 sene geçmiş ama bak aradılar, bu da mı gol değil yani!

art by nytimes
İnsan güne bir planla başladığında ve o plan bozulduğunda kendine gelemez pek, yani ben öyleyim. Normal işlerimi yapacağım yerde kendimi bu yazıyı yazarken buldum olay sonrasında.
Üstüne üstlik buraya kadar yazdıktan sonra istemsizce gittim Google'a “milletvekili diş tedavisi” yazdım, karşıma 8 şubat 2013 tarihli Sabah gazetesinin yazısı çıktı:
Başlıkta şu var:
“Milletvekillerinin implant hakkı 8'e çıktı!” 
Devamında büyük puntolarla şöyle bir alt başlık var: 

“Yurtdışında tedavi gören vekillerin ödemeleri arttırıldı. 6 olan implant hakkı ise 8'e çıkarıldı. Gazi ve Hacettepe üniversiteleri de VIP hizmet verecek”

Gerçekten hamaset yapmak için söylemiyorum, bana o ismi lazım değil özel üniversite hastahanesi 2 implant için geçen ay 4800 küsür lira fatura çıkarmıştı! Milletvekillerine 8'i birden bedavaymış! Ve ne acı bir adaletsizliktir ki, bu kanun çıkıp vekillere 8 implant hakkı tanındığı 2013 yılında, ben yani vatandaş ben, hastahane hastahane dolaşıp tedavi olmak için boş çabalar sarfetmekle meşguldüm!

Aslına bakarsanız ben diş tedavimi o özel hastahane görünümlü über lüks ticarethanede yaptırdım 3 sene önce! Oturup dişlerimin dökülmesini bekleyemezdim!  Ama gideceğim yine de pazartesi günü randevuma, 3 sene sonra gelen kısmet tepilir mi! Bakalım neler olacak, gerçekten çok merak ediyorum. Hani yol yapmak falan diyorlar ya, şu memlekette diş dahil olmak üzere bütün sağlık hizmetlerini bedava yapacak ve her semte bedava ve kaliteli hizmet veren hastahane kuracak babayiğit bir parti çıksa, mesela o parti eğitimi de bedava yapsa, mesela o parti her şehre çok değil 1'er tane fabrika kuracağını söylese, mesela o parti her mahalleye ağaç dikse, mesela o parti kitaplardan vergiyi kaldırsa,  mesela o parti “milletin vekili olmak için maaş alınmaz, bu iş gönüllülük ve vatanpervelik temelinde olur” diyerek, vekillerin bildiğimiz ve bilmediğimiz bütün ayrıcalıklarını kaldırsa var ya; blogumun sağında solunda önünde arkasında, her yerinde reklamlarını bedava yapacağıma söz veriyorum, hepiniz şahitsiniz!

Beyaz dişler, mutlu gülüşler dilerim efenim...

33 yorum :

  1. Bütün isteklerinize gönülden destek veriyorum, umarım gelecekte olur biz görür müyüz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım..
      Jetgiller gibi uçalım demiyoruz ki zaten, gayet normal beklentilerimiz var..

      Sil
  2. Şimdi çıktım diş doktorundan, iki implant için ben de beş bin bayıldım. Dudaklarım hala morfinin etkisi ile uyuşmuş halde okudum yazınızı. İnanamadım tabi. Üç yıl sonraya randevu ha, yazıklar olsun. Dile getirdiğiniz konularda vaatte bulunsalar bile yapmazlar, amaç sizin oyunuzu almak. Allah yar ve yardımcımız olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle geçmiş olsun, konu nasıl da denk gelmiş :)
      İsveç'te İsviçre'de yaşayanlar insansa, bizim ülkemizdekiler ülkedekiler ne? Ya da Afganistan'da yaşayanlar insansa, İsveç'de İsviçre'de yaşayanlar ne? diye sorular beliriyor kafamda, yanıt bulamıyorum :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Gülüyorum ama, şaşkınlık ve tuhaflık hissiyatı da var bu gülüşte :)

      Sil
  4. Devlet bunu böyle yapıyosa daha birşey demiyorum ben :S .

    YanıtlaSil
  5. Burası Türkiye oluyor böyle :(

    YanıtlaSil
  6. Merhaba;
    Zaten diş doktoru korkum var ve yıllarca iyi bir dişçi peşinde koştum ... İki yıl evvel buna kavuştum ... Zira çocukluğumda ; devlet hastahanesi dişçi koltuğunda oturan minyon çocuk ben geldi gözümün önüne : Adam dişimi çekmek için zıplıyordu ... O an hiç gözümün önünden gitmedi . Ardından bir yığın özel dişçi vs arayışları ... En sonunda pes edip gitmedim yıllarca ... Ta ki kardeşim ameliyatı olmazsam daha kötü sonuçlar olur diye ikna edene dek ...
    Şimdi var ya ; en mükemmel dişçi benimki ... Benim kafadan .. Korkuma inanıyor ... Ama hala her gittiğimde yüreğim pır pır ödüm patlıyor . Ama benim için ondan başkası yok ;)
    Üç yıl bekleyip dişsiz kalmak .... Süper çalışıyoruz bizler şahane ... Traji komik ...
    Allah'a emanet bir yaşam ...
    Ben de istiyorum öyle bir parti lütfeeennnn ...
    Merakla pazartesi gününü bekler oldum :)
    sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazartesiyi ben de bekliyorum, sanki buraya dolu dolu bir yazı çıkacak gibi hissediyorum, sevgiler :)

      Sil
  7. Bende ilk defa babam için pediontoloji için randevu almaya çalışırken çok şey öğrendim.Uzman randevusu hastanenin sitesinden alınıyormuş.Saat 17.00'da pc başında olup sıra kapmaya çalışacak mışım..İşte tecrübe kazandım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tandevu almak için bayağı yetenekli olmak ve çalışmak lazım :)

      Sil
  8. Aynı yerden yıllar sonrasına randevu vermisler, randevu zamang geldiğinde çoktan başka bir şehirde yaşamaya başlamıştım:) Üstelik gömük 20lik diş için! Öyle bir politikaları var ki, onlar sizi aradığında zaten başka bir yol bulmuş ve kalabalığı azaltmış oluyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü 16 milyonluk bir şehirde, uzmanlık gerektiren diş tedavilerinin sgk kapsamında yapıldığı tek hastahane orası. Başka şehirlerde belki de hiç yoktur! Ne diyorlardı, sağlıkta çağ mı atlamıştık...

      Sil
  9. Şimdiden çok geçmiş olsun. 3 sene ne arkadaş! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef gündem o kadar savaşlı ki, sağlık sorunlarını konuşmak bile lüks kaçıyor bu ülkede...

      Sil
  10. Ah be gülüm milletvekili tanıdık bulamadın mıydın? Hamili kart yakinimdir diye tutuşturu verdinmiydi 3 yil 3 haftaya iniverirdi şıppadanak. Yaşım gereği benim bildiğim 50 yıllık gelenektir bu. Kac hükümet geldi geçti değişmez bu gelenek. Aman pazartesi günü gec kalma. Çok geçmiş olsun. Yazı yine 10 numara. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazartesi erkenden oradayım, yazının devamı muhtemelen gelecek:)

      Sil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Hahahaha, bak adamlar sadece o an ihtiyacın olan değil gelecek bütün tedavileri de aradan çıkartmak için sabırla beklemiş ve nihayet bu en uygun anı ince bir tespitle bulmuşlar :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müthiş bir bakış açısı, onlara binlerce teşekkür borçluyum :))

      Sil
  13. Geçmiş olsun. Trajikomik. . Gulsek mi ağlasak mı. Özellikle diş tedavisi korkunç. Ya burada sürünürsun ya da tıpiş tipis özel muayene lere gidersin.
    :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diş tedavisi hastalı kapsamında değil ki, estetik; devlet ne diye ödesin..

      Sil
  14. geçmiş olsun bir kaç sene önce eşimin diş ağrısı için gittiğimizde yazlık bir mekandaki dişçiye yemeğe çıkacağını söyleyip bize 3 saat sonra gelmemizi söylemişti. Ben de çok ağrısı dayanamıyor nolur bir bakın 3 saatte ne yiyeceksiniz anlamıyorum diye çıkıştığımda adam tamam deip eşimin sağlam dişini çekip artık ağrımaz deyip gidivermişti. Çok korkuyorum dişçilerden..

    YanıtlaSil
  15. Bugün gittiniz mi ne oldu merak ettim :)

    YanıtlaSil
  16. Ne randevuymuş arkadaş bu ya:) Randevu zamanı geldiğinde ahanda 1 dişim kaldı onu da çek kurtulayim durumuna gelicez sanırım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Benzer birşey oldu zaten. Dün arayıp köprü isteyip istemediğimi sordular, dedim ki ağzımın haritası o günden bu güne çok değişti :))

      Sil
  17. Yanıtlar
    1. Muhtemelen çarşamba yani yarın için beni tekrar çağıracaklar, bakalım neler olacak:)

      Sil